Blogger Templates

Jumaat, 30 Mac 2012

NotA seJarAh aKu

PENDAHULUAN
Assalamualaikum...
Sekian lama tak menjejakkan jari ke lamankasih Ain, terasa rindu pula..dah labuk dengan entry lama kan..tapi tu nak bagi tahu yang betapa Ain nie sibuk teramat la sangat.. sampai tiada ruang untuk berbicara dengan Cinta Hati..hehehe..(senyum sorang sambil tekup mulut).okey, kat sini Ain nak kongsi sedikit pekara yang menyatakan Ain sibuk..tu belum dengan agsment lagi.. letih memang letih biasa la tinggal berapa bulan je lagi nak begelar pelajar..lepas nie pekerja la pulakkan?insyaallah..

MUKADDIMAH

Pertama sekali Ain memanjat kesyukuran kehadrat ilahi kerana mempermudahkan urusan Ain.. Ain telah diterima untuk menjalani latihan industri di Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) kelana jaya..(bangga siot)..harapan Ain agar dapat kerja terus disana..insyaallah..doakan Ain ye..

ISI beserta KANDUNGAN

Selesai bab satu, bab dua menyusul iaitu tugasan berkumpulan..semoga tuhan permudah urusan Ain dan kengkawan..dalam jadual untuk selesaikan mana yang perlu didahulukan.. kengkawan pun memahami..bersyukur sesangat.. kami juga ada membuat lawatan ke satu dua tempat untuk memendapatkan maklumat..alhamdulillah..sangat berpuas hati kerana layanan yang diberikan memuaskan..
Bab tiga pula pekara yang merunsingkan Ain, kad ATM kena telan..pertama kali kena so gelabah tahap biawak komodo la.. dari kampus ke bandar..bandar ke kampus..tak selesai juga... mungkin dua tiga hari lagi selesai la..harap dipermudahkan juga urusan nie...
Bab empat, woi, ingat belajar sejarah ker? siap ikot bab ag..bila nak tengok gambar?buku sejarah sekarang nie pun dah maju..banyak gambar...okey2 jom tengok aktiviti yang Ain buat dan sempat snap gambar nie untuk kongsi dengan kengkawan..

ABC..dekat ict teluk ketapang..sedapnyerrrrrrrrrrrrrr....


Ranggupnyer..ketam celup tepung..

Jom heboh...Ain datang..hehehe


bergetar jantung Ain..hehehe kali kedua jumpa tomok..happy sangat-sangat...


satu ag yang Ain teruja..hensem sangat..tengok dalam tV biasa je..tapi bila depan aduh bisa gugur jantung tau...bila dengar suara dia ag la...nak tercabut hati..hehehe


masa melawat kampung untuk kerja lapangan tentang hakisan pantai, dapat buah mangga..besar sangat-sangat..tak habis kami makan berlima..


masing-masing merenung masa depan
padahal tugasan berlunguk-lunguk ag nuh...


bukan jamuan makan kenduri ye..



lawatan ke kawasan penternakan ikan dalam sangkar..sampat ag melancong..
melihat keindahan alam ciptaan tuhan..dekat jeti Marang..


keunikan menarik minat..



malam penutup pertandingan debat piala naib censelor..
seminggu bukak mata sebab nak masuk pertandingan debat..sampai demam sebab berembun tengah-tangah malam..namun ku gagahi jua...


pertandinga debat sedang berlansung


masa perserta debat untuk makan..



cinta hati terbaru
rasa bekenan la pulak..beli masa ada pesta kebuadayaan..nie kalau abah tau mau dia bising nie..hehehe..sebab ada orang tu pun dah bising dekat Ain..(diam sambil buat muka comey..biat tak comey pun..hehehe)


kerana terlalu banyak kerja yang ain kena buat..ain terpaksa makan banyak..ala yang banyak kuah je pun..rotinyer sekeping je..tapi cukup untuk sarapan..hehehe...ain memang gini..kalau makan roti canai nak kuah lebih-lebih...ne cukup satu piring..nak tiga piring..hehehe..

KESIMPULAN

Ternyata masa yang ain ada ain tak luang dengan pakara yang sia-sia...hehehe... hari rabu p marang(penternakan ikan dalam sangkar), hari khamis p pejabat agama(pembinaan masjid ye bukan nikah), hari jumaat pagi turun kampung tok jembal(hakisan pantai) petang p enjoy..hilangkan segala penat lelah.. buat driver yang tercinta..hehehe thanks sebab sudi bawak kami..ternyata kau boleh pandu sejauh tu kalau mampu..jangan pikir sangat bila nak kemana..just ikot je..sampaikan?selamatkan?tapi kagum la..kau leh pandu lebih pada 80km/jam...hehehe terbaikk...rekod terbaru..hehehe

PENUTUP

akhir kalam: hati berat nak balik kampung tapi keja masih banyak...yang tersayang pula dah bising suh balik kampung..rindu sesangat pada dia..harap hubungan kami berkekalan...aku yakin tuhan akan temukan kami..lembutkan hati kami untuk terima seadanya...tapi happy sangat bila dapat dengar suara dia walaupun seminggu sekali..kadang-kadang menitik air mata kerana terlalu rindukan dia..ku berdoa agar dia sentiasa selamat dan bahagia walaupun sering diduga dengan pelbagai dugaan..harap dia tabah menghadapi.....

sekian, selamat beramal dengan kebaikan yang Allah anugerahkan...

Selasa, 13 Mac 2012

Kesibukkan Melanda Lagi

Assalamualaikum.....
ain kembali bertapak setelah sekian lama menyibukkan diri dengan akiviti yang meletihkan dan membuat ain diserang sakit badan dan demam...walaupun macam tu tapi ain happy sebab dapat banyak benda yang berguna untuk masa depan ain....jom layan gambar...

comey tak???ada gaya nak jadi orang koporasi...~pinjam ayat adnan sempit dua~

sibuk, busy, banyak kerja, banyak hal

Segala berubah bila ain kembali bergelar pelajar tahun akhir..owh, tidak percaya dah nak habis belajar erk..erm...adat la yang mula akan habis..so, minggu pertama semestinya menghabiskan duit yang masih banyak dalam akaun bank tu..shopping, jenjalan, dan sebagainya asalkan menghabiskan duit..di ikuti minggu kedua dan ketiga....nie minggu ke empat..duit dalam bank dah sesak..mula nak duk diam dalam bilik..selimut kemas-kemas..takot sejuk demam pulak..duit ag nak p klinik.. masa bejalan tak ingat duit.. memang dasar kaki jalan..dah kaki memang untuk bejalan..sapa nak bangkang cakap ain???
minggu ketiga ain dah mula sibuk, busy, banyak keja, banyak hal...amek kau banyak terus ain bagi..betol la bukan alasan tau..sungguh la..mula tu ain terlibat dengan bengkel laku kerja..
dua hari..tido tak menentu..badan letih tak terkata..terlibat pula dengan forum...aduhhhh...rebah seketika...ain demam..dokter kata kurang rehat dan badan tak bertenaga...weh ain makan banyak kot..tu cadang nak balik kampung untuk berehat..tetiba ada kelas ganti pula..hermmm...
~menangis sambil peluk bantal strawberry yang mama buat~

mengikuti bengkel laku kerja poseso...ceramah demi ceramah..tadah telinga je la...

~kumpulan integriti girls~
untuk forum

semasa sedang berforum...ketar kot..

suasana dalam bilik forum

kengkawan yang masuk final
hasmaliza, wan zaimah, hasyimah, lee yoke fong..
mastermind terbaikkk...

bersama dekan dan semua peserta forum pada majlis penutup

dalam auditorium

kami dah dapat
cenderahati je pun..
but okey bagi kami sebab kami mencuba sesuatu yang baru
tak berjaya tak apa yang penting pengalaman..

akhir kalam, jumpa lagi di episod akan datang...doakan ain dalam pertandingan debat yang akan datang pula ye...mama, abah dan adik-adik..misz them so much...
kengkawan aku tak dapat jumpa korang dalam majlis keramaian kawan kita kawen nanti..faham-faham je la ye....hehehe aku kan still student..

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers