Blogger Templates

Khamis, 23 Februari 2012

Meneruskan yang Masih berbaki

Assalamualaikum.....
Sudah semingu berada diperantauan..namun hati masih di kampung..
ye ker?bukan di sana ker?hehehe...owh terlalu awal untuk merangka segala kemungkinan...


MENERUSKAN YANG MASIH BERBAKI



merujuk pekara di atas,aduh skema la pulak..hehehe..
ye la sekarang nie Ain dah ada dekat terengganu..menyambung kembali pengajian..jangan tak tahu semester terakhir tau..kejap je masa berlalu..sedar-sedar dah nak habis..so, meneruskannya sampai habis bukan lah satu pekara yang senang..
macam-macam dugaan yang bakal ditempuhi sebagai student tahun akhir..
dalam kepala macam-macam dah duk merancang..itu lah..ini lah..
hope semua yang dirancang akan berjaya mencapai misi dan visi yang berteraskan objektif..


Namun minggu pertama ain berada di sini amat membosankan..dah tak tahu nak buat apa duduk dalam bilik. nak tido aduh mata sampai tak mau pejam dah..sekarang nie dah kena penyakit tak boleh tido malam.parah betoi la..


My pet..mula-mula rasa nak bela je..tapi nak kasi makan apa...hehehe
so bg dekat kawan buat masak lemak...
rindu ar pulak nak makan ketam..
masa kat kampung jemu dah makan..
duk sini nak makan la pulak..


balik tu sempat ag p melawat kawan dekat umah dia..siap sambut birthday mama dia ag..
happy sangat-sangat jumpa family yang sporting macam nie..hehehe


sweet memory..


berdiri di depan tajmahal lambang kasih syahjihan kepada muntazmahal
membuatkan ain terasa bangga dan berharap agar ada insan yang dapat menyayangi diri ini terus kekal dengan kasih sayang yang Allah anugerahkan kepada kami kelak..


ahli rombongan ke taman tamadun islam....
5 orang je..tapi so sweet and happy...



Mula-mula p shoping je..alih-alih sampai taman tamadun islam..enjoy sangat walaupun panas..hehehe..terasa macam duduk luar negara tau..macam melawat mesir, jordan, arab dan banyak ag..kalau tak silap 23 tempat semuanya...pengalaman yang tak dapat lupa..walau tak dapat tengok real..dapat rasa macam duduk kat sana dah pun dah okey..bersyukur sesangat..



akhir kalam, jauh perjalanan luas pandangan serta banyak pengalaman....
erm...biar hati terus merindu kampung tangungjawab perlu dilaksanakan...
hope have sweety life after this....
hehehe..
love u all...

Isnin, 13 Februari 2012

Teman Ketawa dan Air Mata

Assalamualaikum....

Setelah penat mengikuti ekspedisi jelajah kawasan ala-ala wakil rakyat macam tu, Ain memerapkan diri dalam bilik menghabiskan bacaan novel yang menjadi kegilaan ain dari dulu untuk mengumpul dan mentelaah..sepanjang cuti sebulan lima buah buku telah menjadi milik ain dan bertambah la lagi hasil koleksi ain. okey, beli je dulu..baca kemudian..percaya tak seminggu habis semua novel yang terbaru.. ada kot dalam sepuluh buah novel yang habis ain baca..


TEMAN KETAWA DAN AIRMATA

novel dan buku yang baru ditambah sebagai koleksi

novel yang penuh suka duka yang membuat aku ketawa dan mengalirkan airmata..
"kutemani tidurmu dengan rinduku,
kurawat lukamu dengan cintaku"
~Nur Natasha dan Mohamad Firdaus~



koleksi novel yang ain ada..
nie pun banyak yang takde..
kengkawan pinjam..


si comey tu pun layan novel..
padahal nak posing macam kakak dia..hehe
tapi kalau orang tengok macam dia pandai membaca
insyallah nanti dia pun akan menjadi macam kakak dia..

PENGORBANAN SEORANG KAKAK

sebagai seorang kakak yang sedang bercuti wajib la membantu adik-adik dalam menguruskan kerja kerja yang ada. terutama sekali dalam bab kerja sekolah. mana tak yer sorang nak menduduki SPM dan sorang lagi PMR..mengajar buat kerja sekolah dan latihan-latihan tambahan..erti kata sebenar Ain la yang buat..diorang tido keletihan seharian sekolah..okey tak macam tu??selalu gak la membebel yang Ain sekolah dulu tak de pun macam nie..satu ag "esok exam panggil kakak tolong jawab ye..hehehe"

paling best, tolong kemaskan barang adik teruna Ain yang sorang tu..perkecil seluar dan baju uniform dia, kilatkan kasut dia, kemas pakaian dia..owh senang sungguh..ain masa nak pegi kem semua buat sendiri..dia senang sangat-sangat sebab ada kakak macam ain..satu ag adik ain nie jenis relex je..ain yang gelabah dia nak g kem..sebulan pulak kali nie dia p..owh macam-macam nak kena bawa..yang paling tak dapat lupa..ain mana penah beli tie, dia suh tolong belikan..erm dekat setengah jam membelek baru belik..hadoi..satu ag ikot dia beli barang, mengalahkan perempuan..apa-apa pun semua dah selesai..dia pun dah selamat tiba di kem dan sedang menjalani rekrut.

posing dulu setelah mencuba baju yang baru siap di jahit..

kilat tak kasut dia???
berkat belajar kilat kasut masa masuk SISPA dulu..hehehe
(siswa siswi pertahanan awam)


Akhir kalam, ain dah selesai tamatkan semua novel yang belum habis baca..sekarang nie bersiap sedia untuk pulang ke kampus.. berat rasa hati untuk tinggalkan adik-adik.. tapi takpe dah semester akhir dah pun..pasnie menetap di lain pulak..hehehe
selamat menyambung study buat kengkawan yang nak balik u untuk study..
selamat bekerja ye kengkawan yang kerja....
yang tak kerja selamat jugak la...hehehe

Jumaat, 3 Februari 2012

Aku Bila Lagi

Assalamualikum semua...
lama tak bersua kat sini...
tetiba rindu pada laman cinta nurfirdausy nie.. bukan sibuk sangat pun tapi malas..huhuhu..banyak benda ag nak buat..melayan adik-adik..melayan pokok bunga..mana ada masa nak melayan laman nie..hehehe..sebenarnya aku duk kampung..line broadband slow sangat..hehehehee...
sekarang aku berada dekat umah sepupu kat damansara..bercuti sambil jalan-jalan..besa la aku kan kaki jalan..tapi jalan ada makna tau..bukan sesuka merayap tau..hehehe..

aku bila lagi????
soalan yang sering bermain di fikiran....
sebab...


kat sini aku sisipkan beberapa gambar yang dah lama aku nak upload tapi tak leh nak upload..



nie gambar kawan masa tingkatan 6 aku bertunang..azierah..tahniah..dah selamat jadi tunang orang pun..semoaga kekal abadi untuk selamanya...aku sempat jumpa kawan lama ag..kawan masa teknik dulu..yanz..aku p dengan faisz..yang best balik lam hujan..dah tu aku demam...huhu..sampai kendurti umah faisz pun aku tak p..tak larat bangun...




majlis pertunangan miya melissa..teman sekolah rendah..still sampai la kami rapat..kalau cuti selalu lepak sesama..antara kami berempat masa sekolah rendah..dua orang dah betunang..tinggal aku dengan aziah je ag yang tak betunang..kalau nak tunggu aku lambat ag ar kot..belajar tak habis ag..huhuh tu alasan aku..sebenarnya calon tu yang bagi aku malsalah..aku nie tak de perasaan pun nak kat diaorang..boleh ke macam tu??hehehe apa-apa pun aku doakan kengkawan aku bahagia..hehehe..

peneman aku pergi umah kengkawan..bukan apa aku tak rapa sihat..dan yang paling penting sebagai juru camera..


sebelum pergi sempat posing bersama si kecik.. alala..pandainya posing...cam tu la kalau aku sibuk nak bergambar..dia pun nak..hehehe


siapkan sesuatu untuk kengkawan yang bertunang..sebagai buah tangan dari aku...sebelum tu sempat posing..hehehe...








perkelahan di burmise taiping..rancang sikit punya baik...dah tiba hari..hujan la pulak..tak sempat mandi pun..baru sampai dah hujan so kami lepak ar bawah jambatan sebab pondok dah penuh dengan orang..jambatan pun tak selamat sebab air turun celah lorong-lorong papan..owh-owh...kenangan terindah la buat kami..heehehee..makan bihun dalam hujan...posing pun dalam hujan... first time aku tengok kepala air..terlalu deras dan air yang turun keroh ya amat...huhuhu..teringat masa berkelah di lata payong..cam tu jugak ker ye..hehehe


kenduru kawan masa sekolah teknik aku kawen.. ramai jumpa kengkawan teknik tapi kelas lain la..hehehenie gambar dengan kengkawan sekolah mudzafar je..kami pergi sekali..hehehe..

akhir kata, aku sekarang nie jarang nak update apa-apa sebab henset aku problem ag..erm macam-macam..bukan leh ada duit sikit..huhuhu..dugaan untuk aku mengurus kewangan..
macam nie sapai bila pun tak leh kawen..huhuhu..duit tak pernah cukup...hehehehe...

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers