Blogger Templates

Khamis, 26 Julai 2012

25/07/2012- Malang Tidak Berbau


 Assalamualaikum semua...
Stop dulu story tentang Cinta aku yang Mula berputik tu...nak Story kisah Malang Tak berbau nie dekat korang..hahaha..akan aku abadikan kenangan pertama kali aku terlibat dengan kemlaangan jalan raya..semoga nie pengalaman pertama dan terakhir bagi aku selaku minah rempit kampung Sama Gagah..hehehe.. korang yang kenal aku mesti tahu tahap kelajuan aku bawak motor kan??hehehe

Kisah bermula dengan aku ke rumah kakak sepupu di damansara..merempit malam-malam kau..hehehe..aku bukan sorang tapi dengan kawan…so tak heran sangat la jauh kedekat..yang pasti sampai dnegan selamat...tapi dalam hati risau teramat la sangat sebab tayar depan motor  tu sepatutnya kena hantar service dah..hehehe…aku gagahkan jua…sampai balik umah aku dan motor serta kawan selamat..Malang bermula lepas balik tu nak p kerja la kan..so pagi tu aku kena hantar kawan ingat balik tu nak p ukar tayar..tapi  tayar moto da pancit dulu...huhu..pagi hari yang indah dengan gelak tawa berbual pasal nak tukar tayar..memang kena tukar sebab dah pancit..hehehe…masuk keja lewat sebab tunggu kedai tayar bukak..hadoi..tersadai…

muka tersadai menanti kedai buka..hehehe
Tak sangka kan..betol kata orang, malang tak berbau..di petang hari yang indah aku kedebaboom..kemalangan..hehehe..tak la teruk mana..tak leh jalan je..berehat satu hari.. luka tak teruk..Cuma bengkak je..bila aku cakap macam nie korang mesti bayangkan moto aku pulakkan..haha..serius aku cakap moto takde apa-apa..nak cakap tak calar bohong sangat la kan.. helmet aku pun bercalar..haduhhh… korang tau la kan aku nie jenis sayang barang… jatoh moto tu pun aku tak risau kat kaki aku yang terhempap moto mamat tu...yang aku risau moto..dan moto.. mamat yang langgar aku tu Tanya kaki aku okey ke tak baru la aku terasa kaki aku sakit..hahaha..lucunya aku rasa..lebih sayang harta benda dari diri sendiri.. kaki aku belah kanan dari lutut kebawah terasa pedih, tapi aku tak sanggup nak tengok..takot aku meraung satu taman dengar..hehehe..tapi jari manis aku bedarah akibat kena cincin mungkin..sikit tapi ada darah yang keluar..aku dah mengalir air mata..huhu..p klinik tak benti la air mata mengalir sebab aku dah tengok kaki aku..tak berdarah Cuma luka dalam..selamat..hehehhee..
Korang mesti tertanya-tanya kan cam ne aku leh kemalangan? Aku nak lintas jalan..aku dah pastikan semua clear aku masuk gear pulas minyak..sedar-sedar aku dah tumbang kot..hehehe..mai mana motor mamat tu pun aku tak tahu..huhuhu..mungkin celah-celah kereta tu kot dia bersembungi..hehehe… moto mamattu banyak rosak sebab lampu dia pecah..hehehe melayang duit aku 80 hinggit..okey la tu..belum campur p klinik ag..kat sapa aku nak claim nie weh…

Yunk aku dah bising giler kataku sebab tak hati-hati..semalaman dia tak tidur pikirkan aku..ye la jauh..kalau depan mata tak la risau sangatkan…Mama aku Cuma ketawakan aku je sebab dia cakap okey la tu..merasa..Abah lagi la siap suh tukar moto dengan kereta..lagi aku takot..huhuhu..serius aku memang tak berani bawa kereta..kalau traktor ke kontena ke okey kot???orang langgar aku diorang yang sakit..hahaha aku okey je sebab aku besar..hahaha Aku dah rasa fobia nak bawak moto mesti terbayang simpang yang aku kemalangan..huhuhu..tunggu la dua tiga hari lagi..untuk pulihkan semangat aku kembali.


 Pelbagai pekara yang menimpa..dugaan dari yang Esa untuk melihat kekuatan hambanya dalam menghadapi dugaan.. sabar dan terus berdoa agar di permudahkan segalanya..

0 ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers