Blogger Templates

Isnin, 4 Julai 2011

Coretan Tanpa Gambar

Hari berlalu membuat aku terasa bagai nak ulang waktu-waktu bahagia tu..tapi entah la sejak semingu nie aku rasa macam tak berapa gembira..betol la setiap bahgia mesti ada duka.. So betapa aku serabut mingu nie nie aku tak tahu nak cakap macam ne..semua masalah nak jadi minggu nie..apa boleh buat bersabar je lah..bala..bala..

tiada gambar membuktikan henset ain da rosak..hobi untuk bergambar terpaksa ditangguhkan...

First aku bingung dengan henset kesayangan aku..dah dekat seminggu koma..ouch, lumpuh aku dibuat tanpa henset tu..mana tak nyer henset tu aku berhubung dengan kengkawan, henset tu jugak nak rakam the best moment dalam hidup aku la.. dia bermula dengan satu pagi aku caj henset dan letak henset atas kepala tiang seri dalam umah aku. Time aku nak iron baju tah macam ne tersentuh wayar charger tu apa lagi..kepelangkung jatuh bertabur..beteri tercampak sampai dapur..penutup belakang terpelanting sampai ruang tamu..owh..owh..apa dah jadi nie..aku pun buat cantum balik..dah macam main jizso fazel dah..herm time tu okey ag..pas aku besiap nak kuar..mesej boleh ag..tipon pun still okey..sampai la aku kuar..alamak tertinggal sweater la pulak..pakai baju putih..takot la kotor kena habuk jap ag..aku patah balik.masuk dalam umah baru depan pintu aku keluarkan henset nak bagtaw kawan aku aku lewat sikit alih-alih...ketepang! jatuh ag...ouch tangan aku nie kenapa ye...ha time nie la dia buat hal..kejap leh on..da tu off palk..sampai la aku keluar p taiping central dia duk jadi macam tu gak..aduh..aduh..peningnyer.. semangat nak tengok wayang tak tak de bertukar jadi boring..di tambah pulah dengan kawan aku sorang nie..owh kenapa semua nie nak jadi time nie...henset tu aku dah hantar kedai..alih-alih kedai telepon dia tak boleh buat..dah dua benda dia ganti henset aku still tak boleh berfungsi dengan baik..dia Cuma nak tukar satu benda ag..tapi kena tunggu ag la...herm...mintak-mintak henset aku akan pulih seperti sediakala..aku sayang dan henset tu masih aku perlukan...

Nie sal kawan aku pulak..semalam kemain la janji nak kuar dengan aku..dia sorang aku pun sorang..ok aku setuju..time cite pulak aku nak tengok cita 3 2 1 cinta..dia setuju...dah janji siap dah sampai hari kejadian dia lewat sebab moto dia rosak..okey aku terima..merajuk gak dah time tu..dah sampai naik taiping sentral dia pulak nak tengok citer kl gangster...owh dah tengah bengang bertambah bengang la jadinyer...aku apa ag merajuk la..teragak-ragak gak time tu nak beli tiket..tanya dia banyak kali jawapan masih sama..okey ada ag rasa kesihan..tak pe la ikot dia..last question untuk dia..aku pergi tempat kami lepak tadi..tengok-tengok dia takde...apa ag tpon la.. yang buat kemarahan aku terluah ye lah dia cakap dia p amek adik angkat dia dekat tingkat bawah..erm janji macam apa ag..terus buat kata putus join geng adik aku tengok citer 321 cinta...masa nak tunggu time nak menonton lepak tepi tangga tengok gelagat orang dalam taiping sentral tu tetiba pap,mata terpaku melihat seseorang..owh bekas pakwe aku..la kenapa dia mesti muncul depan aku..kan dah cakap jangan pernah sesekali wujud depan aku..huargh..nasib la kengkawan adik aku memahami..diarang bawak aku pergi makan dekat tempat yang agak tersorok sikit dari laluan orang..so boleh la aku lari dari diorang tadi..

Pasal kawan yang dah mungkir janji tadi, aku rasa tindakan aku nie tak dela kejam sangat..aku still ingat yang aku ajak dia so aku contact2 la dengan dia..tapi dia tak jawab..so aku wat kata putus aku dah tak akan berhubung dengan dia..biar la dia cari aku sekali pun..sebab aku memang dah menyampah dengan lelaki macam dia..cakap je sayang dekat aku baru uji sikit dah jadi macam nie..boleh caya ker??reject awal2 la jawap nyer..sebabtu aku kurang percaya janji lelaki..kerana diorang aku dah bnyak kali kecewa..argh malas nak citer ar...muktamat dia bukan kawan aku ag..payah owh nak terima hakikat nie tapi tu keputusan aku...

Akhir kalam aku memohon agar segala kesulitan ini akan berakhir secepat mungkin...dan bukan niat aku nak putuskan talisilaturahim..tapi dia dah banyak buat aku terasa hati..so lebih baik kami tak ada apa-apa hubungan dari terus hati aku disakiti...nie untuk kebaikan aku jugak..bukan aku pentingkan diri..tapi nie penting untuk aku..kalau aku tak kesiankan diri aku sapa nak kesiankan???hehehe

lastly...keboringan da diisi dengan hobi baru..memasak..hehehe kek strawberry sama kek pisang..percaya lah dunia yang ain aininia dah pandai masak kek...lepas nie nak belajar buat pastry la pulak..hehehe..tu je yang dapat ain bahgia...kalau pikir sal henset dan kawan mesti serabut....

0 ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers