Blogger Templates

Rabu, 26 Oktober 2011

Bila Hati Aku Terluka

Assalamulaikum..
Ruangan Aku Yang Sedang Kecewa
banyak benda aku nak isi kat dalam ruangan nie.. sekarang nie mood aku dalam kecewa..aku terluka.. mudah untuk aku jatuh cinta, mudah juga aku di kecewakan... so kisah aku pun mesti la mengenai kecewa... aku kecewa sasangat.. tak dapat aku ucap dengan kata-kata hanya air mata yang mampu mengucapkan nya.. aku sendiri tak pasti macam ne aku boleh kecewa..sedangkan aku sendiri dah bahagia dengan hidup aku.. tak ada yang gangu aku..tak ada yang nak control aku..tapi tu la hanya yang memahami je dapat rasa aku amacam ne... mungkin cara dia buat aku terasa... andai dia bagitahu aku dengan cara yang elok mungkin aku dapat terima...

Hari nie dah masuk hari ke-4 air mata mengalir kala aku bersendirian... terlalu perit untuk aku tanggung.. bila aku dengan kengkawan aku happy je.. tak teringat langsung pada apa yang berlaku.. bila sendirian aku teringat balik time bersama dia... time tu la buat air mata aku mengalir.. Air mata yang mengalir bagai dapat mengubat segala duka yang aku tanggung.. lega rasanya bila air mata tu mngalir... jiwa aku tertekan sesangat bila aku ingat pada dia.. pelbagai persoalan muncul dalam kotak fikiran aku nie... kenapa? mengapa? bagaimana? dan sebagainya lah...tak mampu untuk aku menjawab segala yang timbul.. bila dah tak terjawab semua soalan yang timbul aku mula menangis.. terlalu perit....

Ini bukan lah kali pertama aku terluka dan bukan kali pertama aku mengalirkan air mata. selama nie aku hanya pendam sahaja kisah duka aku..tapi kali nie aku dah tak mampu untuk pendamkan.. sudah terlalu banyak air mata yang aku bazirkan kerana insan bernama LELAKI... patut tak aku katakan yang pintu hati aku dah tertutup untuk terima lelaki dalam hidup aku??? aku rasa tak..sebab aku nie jenis mudah jatuh cinta.. namun insan yang bertahta di hati tetap berada dihati aku... CINTA NUR FIRDAUSY.... walau aku terluka denganya namun cinta tak pernah pudar untuk dia... sekarang nie aku rasa baik aku diam je...kalau aku rasa perlu mengalirkan air mata aku menangis... kalau nie yang dapat buat aku rasa lega....

Aku akan layan lagu yang jiwang dan mampu buat aku mengalirkan air mata bila aku rasa tertekan.. contohnya lagu sayap terluka dari panji...berulang kali aku dengar lagu nie..dan setiap kali tu jugak lah aku mengalirkan air mata..tah la aku rasa lirik lagu nie menyusuk ke dalam kalbu aku... tak caya jom hayati lirik lagu nie:

Dalam keributan hembusan beliung
Terbanglah aku sang camar hina
Mencari singgahan andainya kau sudi
Menghampar kasih di pantai hati

Dah lama ku puja kini jadi nyata
Sayang hanya untuk seketika
Sayap ku terluka ditimpa bencana
Akhirnya diri aku sendiri yang sengsara

Ku tahu diri ini bagai menggapai bintang di langit
Tersingkir jatuh tiada pernah kau peduli
Rapuhnya cinta kita patah terkulai di ranting hampa
Pedih terluka tiada siapa yang endahkan

Biar derita biar sengsara aku rela
Menjadi mangsamu
Akanku simpan di nurani ini kenangan antara kita
( hingga akhir nanti oh... )

Kini kan tinggal cinta dan kasihku
Umpama pungguk merindu bulan
Tak mungkin tercapai hasrat hati ini
Biarpun harus ku tunggu seribu tahun lagi

nota kaki: semoga aku tabah menghadapi segala dugaan dalam bercinta dan bertemu dengan insan yang betul-betul membahagiakan aku.. aku tak mahu terluka lagi.. cukup ini yang terakhir.. kembalilah wahai cinta yang kekal ke firdausy dalam hidup ini..

0 ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers