Blogger Templates

Sabtu, 2 Jun 2012

Menghitung Saki Baki Disini


"hingga akhir nanti ku hargai semua ini..yang terindah yang tercipta dalam hidupku"

Assalamulaikum...

sekian lama tidak mencoretkan sesuatu.. terlalu banyak yang terpaksa di uruskan sebelum menghadapi peeriksaan akhir tahun...macam sebelum nie tak pernah kan? tapi ini lain..nie final yang betul betol final.bukan tipu -tipu..betol - betul punyer.. semakin dekat masanya semakin ain tak faham dengan perubahan yang berlaku pada diri.. okey, fine, sebelum exam selalunya balik kampung jumpa family..tapi kali nie..urm..erm..sedar tak sedar esok lusa dah nak exam..keja ada lagi yang tak siap so jangan berangan atau mimpi balik kampung ye.. pasrah..apa pun terjadi berjuang untuk kali terakhir begelar pelajar Universiti Malaysia Terengganu.. nie baru di sini..belum pasal praktikal lagi..hadoiyai... berpinar-pinar kepala otak memikirkanya...
Pasal tempat nak praktikal dah selesai..yang tinggal cuma tempat nak tinggal je..puas dah cari rumah.. sampai deman-deman la katakan..tak tahu nak meluahkan kepada siapa yang faham dah..sebab:
Mama: tu la, kat Taiping kan dekat..berulang macam Ngah..
ain: erm..
My Mr.: kalau dekat sini kan senang duduk dengan saya je..
ain: erm..jauh..
 Bukan nak tolong selesai..peningkan kepala ag ada la.. apa-apa pun perlu tabah dan kuat menghadapi segala dugaan dan cabaran..nie yang ain nak..so tangung la sendiri.. tinggal berapa hari je lagi nak melangkah pergi..rumah tak jumpa lagi..

Masa pun begerak begitu pantas.. namun setiap detik yang kami lalui kami akan rakamkan sebagai kenangan bersama.. rasa nak jelajah pusing pagar UMT nie nak peluk cium bangunan yang ada sebelum tinggalkan..ye la nanti bila lagi nak datang.. mesti nanti teringat kembali kenangan yang ada di UMT.. ye la tiga tahun kot duduk kat sini macam-macam suka duka kami alami..jatuh bangun bersama..aduh, sedihnyer la..rasa macam baru semalam je kami berdaftar..owh, tidak percaya ain dah nak habis belajar...dalam hati kadang kala melompat sampai syiling, sebab dah nak habis belajar bebas dari segala yang terbeban..hehehe.. lepas nie praktikal..keja..keja.. sebenarnya tak sabar nak habis study nie sebab tak sabar nak jumpa seseorang yang ain rindu selalu..sentiasa ada dalam ingtan, depan henfon n latop, sebab dah lama tak jumpa..see..


kadang kala terasa sayu juga, sebab tak tahu hala tuju lepas nie, dugaan semasa kerja,(cece, macam dapat kerja je..insyallah ada..) kahwin ker..erm..mesti lagi berat dugaan nak tempuh semua-semua nie..tu la kadang tu sedih bila memikirnya.. sedih nak berpisah dengan kengkawan..walau kita terpisah kita still boleh berhubung..dunia dah moden, canggih mangih dah..hahaha.. cuma nak jumpa kengkawan macam diorang nie mungkin sukar.. ye la nama pun tempat baru..segalanya baru..huhuhu..


Esok lusa dah nak exam..doakan yang terbaik untuk ain dan kengkawan..ain mohon maaf seandainya ada tersalah silap dengan semua..mungkin tertekan dengan segala yang ain hadapi membuat ain terasa perubahan yang melanda diri ain..apa pun ain masih ada kekuatan untuk menempuhinya..berdoa pada Allah banyak.. Dia saja dapat membantu..Insyallah..
tinggal beberapa hari je lagi ain menetap di bumi terengganu..semoga semuanya berjalan lancar...semoga kebahagian yang ain temu di akhir-akhir saki baki hari di sini..
Insyallah..

0 ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers