Blogger Templates

Selasa, 8 Mac 2011

AKAK SAYANG MAMA...

Mama or what ever yang korang panggil aku tak nak amek tahu yang aku tahu aku anak story la sal mama sikit...bukan apa aku tengok sekarang nie ramai sangat anak2 dah lupa kan mama diorang..dan ada lak yang sanggup wat hamba.. sedih bila ku kenangkan semua..
sebelum nie aku pun tak de la kisah sangat pasal mama..hujung mingu tipon nak duit..tak penah nak amek tahu yang mama nie ada duit ke tak..tapi apa2 pun mama tak pernah nak kecewakan aku la..so aku pun dah berasa berdosa terhadap mama aku tentang pekara nie..
aku menginsafi nya setelah aku mendengar sebuah lagu..mengalir air mata nie..aku rasa tak de nya lagu nie main kat radio..aku pun mintak kat sorang ustazah yang nyanyikan lagu nie..


Ibu mengandung
Sungguh azab ibu mengandung
bulan dikira hari dihitung
Kepada allah minta berlindung
Berserah nasib rugi dan untung
Cukup bulan cukup harinya
Sakitnya diri tidak terkata
Ibu merasa sungguhlah seksa
Bagai bercerai badan dan nyawa
Cukup bulan cukup harinya
Seorang puteri dilahirkanya
Bidan menyambut dengan halusnya
Hampir si ibu hilang nyawanya
Lahirlah anak ibu gembira
Cium dan tatap tak puas rasa
Hilanglah sakit hilang lah seksa
Syukur kehadrat ALLAH yang esa
Air mata tanda gembira
Terbayang nasib dihari muka
Duhai anakda ibu doakan
Semaoga jadi orang beriman
Bila si anak sudah bersuami
Ibu di buat sebagai abdi
Kain dan baju disuruh cuci
Makan dan minum disuruh saji
Ibu yang malang berduka cita
Hidup berendam si air mata
Akhirnya ibu menutup mata
Kerana peerbuatan anak durhaka.



ain sayang mama...harap kengkawan akan lebih take care pasal mama korang..
fikir sejenak..sal pak we leh 24 jam betanya berita..sal mama kenapa satu hari payah sangat nak cal??tak de apa nak cakap?ngan pakwe leh plak hari2 cal..klu tak cal rindu la apa la..kenapa tak dengan mama kita yang lahirkan kita?? sekarang nie sapa lagi penting??
satu ag, penah cakap kat mama kita " I LOVE U " tak??? tak pernah kan?kalu kat pakwe berapa kali sehari kita cakap..
aku pun bukan baik sangat tapi bila pikir balik banyak dah aku wat salah..so dihujung2 nyawa nie apasalahnya kita jadi anak solehah??
BOLEHKAN KAWAN2??


MAMA I LOVE U......

0 ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers