Blogger Templates

Khamis, 31 Mac 2011

Sebak Merindu....

Idea tercetus bila kenkawan sekolah rendah asik duk ungkit cerita zaman kenakaln kami dulu.. aku pun ada benda la nak cerita kat diorang nie...masa nie aku cuti seminggu raya korban...aku balik dari terenganu pada 15hb..jadi sampai kampung pada 16hb la...huhu jauh perjalanan aku.. sampai rumah subuh tu adik aku yang no 6 nie kalut plak duk suruh aku p sekolah dia, sekolah aku gak masa aku sekolah rendah dulu...hahaha..ada hari anugerah je pun..tahu la dia dgn adik aku sorang ag dapat hadiah..nak suh ar kakak dia nie p tengok..ala macam aku dulu gak la...nak mak ngn abah tgok aku amek hadiah..hahaha bangga kot dapat hadiah..memandangkan mak dengan abah aku ada hal aku pun dengan berat hati terima la pelawaan adik aku tu...kalau ikot hati nak tido je...penat kot...



Aku pergi sekolah tu berjalan kaki ja dengan adik aku..sempat amek gambar ag kot..hehehe... erm sampai sekolah tu je kami pun terus g dewan seri cempaka..tak ubah lagi nama dewan tu..tapi nak taw apa yg aku terkejut..tak semeriah zaman aku dulu...ibu bapa tak ramai sangat.. aku jumpa la cikgu yg pernah mengajar aku dulu..ala tinggal berapa orang je pun..dah ramai tukar sekolah...huhuhu sedih gak bila teringat cikgu2 yang pernah mengajar aku dulu..



Sempat la posing dalam dewan masa budak2 duk amek hadiah..aku pun teringat la zaman aku dulu duk kat kerusi tunggu giliran nak amek hadiah... haha nia aku duk atas kerusi panjang(gambar)... rasa nak menitik air mata kot bila kenang balik zaman aku dulu...time hari anugerah ja mesti macam2 persembahan kami lakukan..sekarang dah tak macam tu...sekadar dua tiga je...erm..
Dah puas tunggu orang amek hadiah pe melawat la pulak kawasan sekolah..selalu aku p sekolah nie..tapi kali nie aku berminat la nak amek gambar..hehehe wat kenangan..selalunya tak sempat pun cz aku p ada urusan dengan pihak sekolah sal adik2 aku je...saksikan lah betapa banyak perubahan yang berlaku pada sekolah ini...tempat kami bermain dulu stay ada tapi kaku bagai merindui kami semula..hahahaha bermadah la pulak...





Ni lorong nak masuk p kelas..kalu time rehat dengan balik sekolah penuh la kawasan nie dengan geng2 kami..main rebut tiang..hahaha aku rindu kot nak main macam dulu...sampai nangis kot cz tak dapat rebut tiang..ada yang koyak kain cz dok kankang luas2..hahaha.. rindu ar zaman tu...andai dapat ku undurkan putaran dunia..eh2..nyanyi lak....tapi tol la kenangn sekolah nie tetap abadi....
kengkawan cuti nie kita g gegarkan sekolh nie ok...hahahahaa...

0 ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers