Blogger Templates

Isnin, 25 April 2011

Hidup dengan Restu

~Indah sinar sang suria, merdu irama sang bayu..
tiada seindah wajah ku tiada semerdu suaraku berlagu~

Bangun pagi gosok gigi,cuci muka..hahaha awal owk aku bangun pagi nie..dengan ceria nyer aku berlagu senang hati sal apa pun aku tak tahu..bangun awal kot?cehh..klu tak kul sepuluh lom tentu nampak muka kat bilik air kan?? Pengetahuan untuk semua okey pagi nie aku ada paper..tu yg bangun awal..kalau tak same je bangun lewat..huhu "reject jadi menantu.." biar la bakal mak mentua aku nak cakap apa..jodoh tak kemana kan??huhu pandai kau Ain..karang kena reject sungguh baru tau..menangis tanpa lagu kot..hahaha
(gaya aku study..tulis banyak2 sambil hafal..)

lepas mandi aku terus bersiap walaupun sejam setengah ag papaer aku..ala korang nie bukan rajin la..aku nak review balik nota-nota yang aku dah wat la..malam tadi tak sempat baca hehehe...namun ada lak yang call.huh berdebar jantung aku bila nombor je naik dah la line johor..erm pucat muka aku kot time tu..bukan takot tapi terlalu rindu menanti kan...herm hampa kot bila dengar suara..tapi tetap ceria cz dah lama aku tak dengar khabar abang aku yang sorang nie..jauh bawak diri kot..mana tak nyer sejak dia kerja kat sempadan johor kami dah jarang berhubung..kalau dia balik pun aku takde kat kampung,so jarang la berjumpa..dekat 15 minit gak kami berbual..aku dah nak gerak pergi dewan..kami janji cuti nie nak kuar makan sesama..wawawa aku rindu saat tu..
Macam biasa la bila nak pergi exam aku akan call family..penting tau minta restu mama dan abah..mula-mula aku call mama aku tak jawab. aku call abah, malang nyer abah dah kuar dalam perjalanan ke pejabat tanah..ada urusan kata nyer..erm sampai bila la nak selesai...menitik air mata bila aku cakap kat abah yang aku ada exam..abah pesan buat elok-elok..dan sempat ag bertanya bila nak balik..erm abah nie tiap kali aku tipon tak de benda lain nak tanya..bila nak balik..aku tahu betapa abah rindukan aku...ye la anak dia yang selalu ceria bersama walaupun degil..huhu..anak abah..tu yang adik-adik jelous..huhu balik kampung pun abah amek.. I LOVE U, ABAH.. MUAKH...kalau dekat dah peluk cium dah..hehehe
(manja tak aku dengan abah tersayang)

Lepas call abah aku call mama semula..mana leh tak call..mama la yang selalu bagi semangat untuk aku jawab exam..walau guna ayat yang sama aku tetap dengar...biar la seratus lapan belas kali pun aku tak kisah..huhuhu..biasa la mak nie faham sikit perasaan anak-anak dia.. sebelum exam aku akan call.macam tu jugak selepas exam..bila mak dengar suara aku happy lepas exam aku dengar keluh lega mama macam anak dia lepas tahap kritikal dalam wad ICU tu..huhuhu..tu la mama aku..aku nie bukan manja tapi aku tenang bila dengar suara abah dan mama aku..macam jawab exam tadi tenang je dan alhamdulilah aku boleh jawab semua soalan yang di minta dengan tenang dan yakin..thanks abah dan mama..doakan Ain tadi..bagi restu untuk ain tadi..I LOVE U, MAMA..MUAKH..kalau dekat dah peluk cium dah..hehehe...


(ada iras muka mama tak aku nie??)

Lega aku selesai lagi satu paper..yang sebelum nie pun macam nie la aku akan talipon mama dan abah biar la diorang duduk dekat..aku tetap habiskan kredit untuk diorang..hehehe orang cakap restu mak abah penting dalam membuat sesuatu pekara..huhu..aku nie shari berpuluh kali kot telepon tanya berita kampung.walaupun sibuk aku tetap akan call..tak kira ar tengah makan pun aku tipon..naseb mandi je tak leh cz takot telepon kena air...
Lepas habis paper pagi tadi apa lagi, mencari kepuasan diri la..tido..penting cz aku tak cukup tido dua tiga hari nie karan tumpu pada study..sampai petang kot..huhuhu mentang-mentang la cuti-cuti malaysia..huhu...so takde la sapa nak gangu...bangun tu rasa lapar la pulak..erm turun makan kul 8..erm makan dekat kul 9.30 cz lepak blik kawan..lama dah aku tak lepak dengan kengkwan..so hari nie aku dah rasa puas..esok nak start study balik..

nota ringkas: kepuasan diri adalah penghargaan buat diri kerana telah letih tumpu pada benda yang dia tak suka..huhuhu...

0 ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers