Blogger Templates

Rabu, 2 November 2011

Mengulit Kenangan Dalam Kebosanan

Assalamualaikum...
Hari nie aku boring sesangat..tak tahu nak buat apa..pagi je ada kelas.. lepas sarapan dengan kengkawan, aku balik bilik..mula-mula baca la buku sikit..nak tunjuk rajin..lastly buku tu baca aku..hehehe besa la baca buku inggeris.. bahasa buah apple aku panggil..hehe teringin nak makan buah apple la pulak..mana nak cari nie wei... malas nak keluar pegi bandar la... lama jugak aku tidor.. dekat 3 jam.. pada hal nak tido kejap je..siap kunci jam segala bagai.. bila alarm bunyi aku matikan..dah tu sambung tido lagi.. hehehe macam tu aku kalu tak de kerja..
Dah puas tido aku bangun..mengadap lattop pulak..hikhik.. mula-mula buat la assigment..baru dua tiga patah ayat aku taip.. aku mula kehilangan idea..kepala otak aku merawang jauh..fikir apa tah..jiwa pulak kosong..herm..bukak fesbuk.. layan fesbuk punya pasal habis baju aku yang dah kering basah balik timpa dek hujan.. hujan turun mengejut, aku pun terkejut. apa lagi lari lintang pukang la p angkat kain dekat jemuran..sempat gak la basah.. herm buat aku bengang je..hehe.. boring dah layan fesbuk aku wat keja baru lak...
proses hardisk. susun dokumen kat dalam tu ikot folder. masa duk susun aku saje chek gambar lama-lama.. rindu sesangat bila tengok gambar seseorang nie..satu folder aku buat khas untuk dia..termasuk gambar yang aku edit..gila kan aku..hehehe aku ingat nak upload gambar dia dengan aku tapi tak mau la.. malu..hikhik.. buat kenangan je.. dia ada tegur aku kat fesbuk baru nie setelah sekian lama menyepi..hehehe.. hati aku time tu berbunga-bunga kot..rindu sangat-sangat kat dia.. hope dapat jumpa dia bila aku balik kampung nanti..
benda-benda nie aku jumpa masa aku tengah duk usya-usya gambar lama-lama..

salah satu gambar yang aku edit untuk dia..siapa dengan madah cinta lagi..
jiwang jugak aku nie ye...

gambar teddy aku...rindu kot sebab dah lama tak peluk teddy..hehehe takkan aku nak usung semua mai sini kan? lori angkot sawit pak aku pun tak muat kalau macam tu..hehehe semua teddy aku nie ada kenangan.. besa la aku nie banyak bejalan, pantang nampak cantik mesti nak beli..huhu payah tau kalau shopping dengan aku..apa aku bekenan aku mesti nak..tapi tengok gak la pada keadaan kewangan aku.. satu ag aku akan beli benda yang tak ada lagi.. kalau dah ada buat apa aku nak bazir duit aku.. tapi aku nie pantang jumpa barang-barang yang ada rupa dengan strawberry.. kasut, baju, cadar, bantal semua aku beli buat koleksi..yang aku tengoah duk cari payung dengan selimut.. nanti aku jumpa jugak..hehehe..

comey kan??

erm tak leh kata apa dah,Ratu kamera...
nie gaya aku satu hari dekat one utama..
tengok betapa aku gila gambar..

aku pandai bermadah cinta...hakhak..gelak guling-guling...

aku rasa terlalu istimewa..teddy bear ada kat aku dan spongebob tu ada kat kawan aku...
aku ingat ag kat mata spongebob tu aku tulis nama dia dengan aku..romantik gila aku masa dulu..hehehe..tapi sekarang tinggal kenangan je lagi..dia pun dah nak kawin..aku doakan dia bahagia..aku yang nak macam nie..hehehe so aku kena la redha..dan dia bukan jodoh aku.. kenangan bersama dia akan tersemat indah di sudut hati.. seteruk mana dia lukakan hati aku dia tetap teman yang terbaik.. dengan dia jugak la aku belajar erti kehidupan yang penuh mencabar..
Sambil susun dokumen dalam folder kat hardisk..layan lagu jiwang la..bagi feel sikit..hehehe.. mood petang nie nak dengar lagu kumpulan DATA je.. lagu paling aku suka mengulit kenangan..
" bukan ku mengungkit kisah lama, sekadar mengulit kenangan"
tu la kerja aku petang hari nie..malam nie ada kelas pulak.. so aku rasa aku dapat hilangkan rasa boring aku dengan buat benda-benda nie.. aku pun tak la layan sangat perasaan sedih aku nie.. perasaan yang menggangu ketenteraman aku... argh bila la nak habis kisah duka dalam hidup aku nie??? boring kot dah tak de teman dan orang untuk aku luahkan perasaan boring aku nie..aku hanya menanti yang tak pasti je..huhuhuhu..kuat berangan la aku nie kan??
lastly, aku nak siap p kelas dah...nanti lambat tak dapat pulak selempang emas..hehehe berangan lagi.... aku rindu Firdaus, Rusli, Taufik, kerana diorang penah bagi aku semangat dalam menempuh kehidupan yang serba mencabar dan memahami diri ini..orang cakap kalau kita rindu kat orang tu, diorang pun rindu kita kan??harap-harap macam tu la.. baru je pas tengok gambar-gambar diorang..hehehe semoga segala kekecewaan terbalas dengan kegembiraan..

0 ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers