Blogger Templates

Jumaat, 18 November 2011

Seminggu Bercuti

Assalamualaikum… sekian lama tidak bertapak di ruangan cinta Nur Firdausy nie..rasanya hampir sebulan jugak la.. kalau bilik yang di tinggal mau bersawang dan berhabuk..hehehe.. kini ain kembali untuk menyerikan ruangan ini..seseri tuan punya ruangan..hahaha..

anak minang bermain batu,
bermain batu di pohon pinang,
tiada udang sebalik batu,
cuma menyambut rombongan meminang…

Kisah bermula dengan percutian pertengahan semester..punya sibuk la dengan aktiviti dekat U, ain sampai lupa nak beli tiket nak balik kampung untuk raya haji..bila dah dekat tarikh baru gelabah bewak la mencari tiket.. nasib ada kawan yang baik hati..dia belikan tu pun dah 4 ari bulan..dah lewat sehari dah..dekat kampung pun dah habis tiket..terpaksa beli kat peneng…tu pun paksu beli kan.. erm..dah naseb badan hahaha…. Kalau tidak tak merasa la jalan kat peneng.. sampai kampung pagi sabtu..orang duk sibuk duk buat persiapan raya, ain bantai tido..letih sesangat macam ain yang driver bas je kan?? Tapi family pun paham kalau balik umah tu la keja ain bantai tido sampai tangahari..hahaha pecah rahsia.. eh kalau korang kat tempat ain pun korang akan wat benda yang sama tah lebih ag..hahaha..tapi tak sampai ngah hari sebab terkejut mesej kakak sepupu masuk..mana tak nyer dia cakap dia balik raya sebab paklong meninggal.. dengan mamun aku jadi gelabah tahap tenuk la..bangun terus cari mama ain dekat dapur tengah bakar kuih.. mama wat slamber je..pelik aih..paklong meninggal sorang pun tak tahu ke.. tanya la mama dia tahu dak lagi berita nie? Rupanya paklong belah abah sepupu.. mama tak leh nak p sebab abah dah pegi sungai… petng baru abah balik..huhu..petang tu tolong mama buat ketupat palas.. malam g shopping dekat tesco..korang tahu menu hari raya semua tak menjadi..nk buat laksa, ikan takde..nak buat tomyam, ayam takde..nak buat sup, kena tunggu daging korban..hehehe..masalah tul la kat tesco tu..barang banyak habis... so kata putus buat ketupat dengan nasik himpit je..berlaukkan rendang lokan dengan kuah kacang..

Hari raya, pagi-pagi lagi dah ada lawak antara adik beradik..hehehe..mana tak nyer adik aisya la pelakon utama..hehehe..masa abah usik faizah adik aisya menyebelahi kak ngah dia..bila abah cakap nak cekik kakngah dia si aisya tumbuk abah.. bila abah tanya sapa sokong abah, kami semua setuju sokong abah kecuali adik aisya.. dah tu dia geram dia gigit abah..heheh ain ada rakan vedio nie..tapi malas nak upload..kakngah tak pakai tudung.. dah tu time kami semua bermaafan sesama sendiri..aisya buat hal lagi..masa dia salam minta maaf dengan abah mama tengur dia jangan buat macam tadi lagi..pang penampar singgah kat bahu abah..hehehe padahal baru minta maaf je dengan abah..adik aisya..adik aisya…

Pagi raya tu hujan sikit jadi bebudak pun tak rapa ramai mai umah..masa orang tangah solat hari raya tu memang takde orang datang la sebab hujan agak lebat..adik aisya datang dekat ain tengah duk bubuh kuih dalam bekas dia tanya “kak Yong, raya tak jadi ker??”..dengan selamber abang fahmie dia jawab pospon tahun depan.. bukan sekali dua dia duk mai tanya..berpuluh kali dekat semua kakak dia dia tanya..aisya..aisya..pengaruh cerita dia nie..tapi lepas orang solat dekat masjid..mula la tugas aku yang tak henti-henti sampai ke malam melayan tetamu..tapi kali nie siap p shopping dekat econsave ag..mana taknye juadah kehabisan.. balik tu ain kena jadi bidan terjun untuk masak..aduh berat-berat… ramai sedara yang datang..tapi ain happy sangat..still dapat duit raya walaupun kali nie tak banyak..

bukti aku g shoping hari raya dengan dua orang kecik nie..macam-macam ragam tau..hehehe

orang ramai duk mai diorang nie lepak dalam bilik tengok hantu bonceng... hampir runtuh katil aku..ramai kot yang duk bertenggek..

Raya kedua, sibuk di rumah sepupu ain belah abah pulak..hehehe..nie la yang ain kata beseri..sepupu ain betunang..so tumpang sekaki la..besa la kaki gambar..pantang tengok cantik apa lagi bergambar la.. hehe.. ain dengan sepupu belah abah tak la berapa rapat sangat..tapi bila jumpa tu boleh la bermesra..tapi yang suka yer kengkawan yang ain kenal masa sekolah tu ada time sepupu ain tu betungang..tnya-tanya bakal menantu pak jang, yang sorang ag menantu adik pak jang..huhuhu keciknya dunia..satu ag yang wat ain teruja.. nama sepupu ain dekat dengan nama kawan ain..sebelum nie tak pernah tahu..duk panggil kak eyla je..rupa-rupa nama dia muliayatie..nama kawan ain pulak Munyati. Dekat kan..hehehe..



fanorama semasa majlis pertunangan...

nak tumpang juga lah..hehehe.. ambil berkat kata orang...

nak same kan muka diorang???nama pun sepupu...

Lepas tu lepak umah la sebab ain tak rapa sihat..hehe.. aduh boring tau time duk kampung tak sihat, dah la jarang balik kampung.. balik umah nenek ain kejap..dah tu sibuk buat kek untuk adik azie dia nak buat jamuan dekat sekolah. Tah la rasa apa kek tu..ain tak rasa pun..pakai buat dan hias je..bila dia balik sekolah tanya la apa rasa kek tu..risau gak..ain mana penah buat kek.. dia cakap berebut sebab sedap..lega rasa..tapi dalam hati bangga kot..hahaha..dah tu buat kek coklat untuk bawa balik dekat kengkawan kat U..habis lincin adik-adik makan..bukan rezeki diorang la tu..hehehe..

Sebelum balik, jiran depan umah betunang..kawan rapat gak..dah anggap family dia macam family sendiri dah.. kami memang rapat.. tapi jodoh dia sampai dulu dari aku dengan kakak dia..hehe mana tak nyer kami duk belajar ag..hehehe.. aku ada wat sebekas hantaran untuk dia.. aku pegi anta petang jumaat, ada la tolong jugak kupas nenas dengan potong petai…pagi sabtu tu aku tak pergi sebab sibuk kemas barang nak balik U. dekat pukul 12 aku pun pegi la umah dia..tengok dia besiap..banyak gak aku amek gambar..hehehe..lewat gak la aku balik tunggu sampai majlis selesai.. p aku naik moto balik aku naik kereta..hehe..

sapa yang betunang nie???comey-comey semua nyer..


malam besiap balik peneng..dekat peneng paksu tunggu sampai aku naik bas….hehehe geram dengan adik balqis..baru raya tadi je dia rapat dengan aku..bila dua tiga hari tak jumpa dia dah tak mau dekat aku..haish tu yang buat aku selalu merindui balqis, aqil, tasya, aisya…dak dak nie selalu jadi mangsa usik aku..bukan diorang je..ramai ag dak-dak kecik yang aku usik..aku suka la dengan budak-budak.. tapi bila dah aku usik dua tiga kali diorang dah rapat dengan aku..hehehe..

antara budak yang selalu aku usik..mula-mula dulu menangis tak mau dekat aku..sekarang nie ha..sampai atas riba duk amek gambar..hehehe..

Akhir kalam, Bila la nak bersara dari jadi model kamera nie…berapa kali dah kena tegur…hhuhuhu..hobi la… mana leh berenti mengejut..tapi aku dalam usaha untuk berhenti bergambar..bila perlu je aku akan amek gambar.. penangan putus cinta..hahaha korang jangan terkejut..banyak benda aku buat bila aku dah single nie..antara nya nak naikkan berat badan..hehe malas dengar nurse dekat hospital taiping tu bising..hahah, nak buang tabiat amek gambar sendiri..huhu..mama aku cakap nanti hilang seri..hehe..

Nota: korang tahu sebab aku aku lama tak update blog??aku kat kampung line berukben nie laju lagi siput babi jalan..hahah tu aku tak update..bila balik U ingat nak update..netbook pulak buat hal..hahah..ada lattop yang okey gatai nak netbook..konon senang nak bawak..last sakitkan kepala aku je..nasib nie dah okey..dapat la aku guna…dekat seminggu gak ar..huhhhu..

Banyak gambar tak dapat nak upload kerana internet lambap sangat..huhuhu...sorry....

0 ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers