Blogger Templates

Isnin, 23 Mei 2011

KeCeriAan MakIn TerPanCaR...

Assalamualaikum blog ku sayang...bertemu lagi kita ye...

buat muka comey dulu sebelum apa-apa..;-)
Rindu untuk update blog semakin membuak-buak bila dah lama aku tak lepak McD atau CC. Mana tak nyer aku kan tak berapa sihat sekarang nie..so sekarang nie aku gagahkan diri untuk update blog punya pasal.. esok time to rest..kerana rabu adalah harinya..huuhu doakan aku selamat ye.. banyak benda aku nak kongsi selama aku tak update blog nie..jom tengok apa jadi dengan aku bebearapa hari nie...
Melakar sejuta impian..
Apa pandangan korang bila aku cakap macam nie..hehehe..satu ag aku tambah aku dah mula dengan mengecat rumah..huhuhu...jangan cakap aku dah siap sedia nak wat kenduri kawen cukup..adik aku kawen pun bukan..abah aku dah upah orang cat umah kami..owh aku la orang paling bahagia kerana umah aku dah berseri-seri..yang paling penting aku sendiri pilih warna tu untuk ruang dalam umah..warna pink lembut gitu...jangan pikir la warna camne nanti aku masukkan okey..kami tak cadang pun nak cat umah kerana aku rasa dah okey warna putih yang aku cat tempoh hari..yang kami cadang nak tukar langsir rumah ikot warna tema..purple..haish ungu la..erm tah camne aku pun tak tahu abah plak cakap nak cat umah..so kami upah orang cat umah..kerana aku tak boleh buat kerja berat dah..tambah-tambah bau cat..uish mau demam aku tiga hari kalau aku yang cat umah nie..sebab dulu pun aku demam..tu abah tak bagi dah aku buat kerja tu..so kami sepakat upah je dekat orang...sebenarnye aku semangat nak sambut raya..biar la puasa ganti pun belum habis ag..hehehe..bukan apa bila aku dah mulakan dengan mengecat rumah semangat untuk sambut puasa dan raya tu semakin berkobar-kobar..tahun nie puasa kat rumah kot..hehehe..


wajah ruang tamu sebelum di cat dengan sempurna..



wajah setelah siap makeup..cantaik tak??huhuhu..

muka puas hati setelah impian tercapai..
bila pekara itu berlaku..
abah balik masjid malam tu dia cakap ada orang nak datang umah hari minggu dan nak aku masak..owh apa kah ini???sepanjang malam aku memikir apa yang harus aku masak?makan tengah hari atau petang..fuhh, lega aku cuma perlu masak makanan untuk waktu petang sahaja kerana diorang nak datang petang..tak la renyah sangat kerja aku..okey menu petang tu adalah laksa dan jus oren..sedikit kuih muih yang dibeli..okey la sebab kerja aku just masak laksa.. sambil masak aku sediakan makanan tengah hari untuk kami sekeluarga..menu nyer udang galah masak sambal madu, masak lemak kobis, ikan kembong goreng dan ulam-ulaman.. nak jadi cerita tengah aku sibuk masak diorang pun sampai..owh my god...aku memang tak suka orang tengok aku masak..serabut dapur usah dikenang..besa la anak dara baru belajar masak..owh bakal mak mertua tengok mau dia pikir dua puluh pat kali sama ada nak terima atau tak..hahaha..simpang kalau dapat mak mertua yang cerewet..aku nak yang sporting cam mak ngah dan tok aku..mak aku kira okey lagi ar..hehe sebab mak aku belum ada menantu perempuan..bajet dah ada menantu lelaki la..huhuhu aku anak sulung la..so lum ada menantu okey...selasai kerja dapur siap hidang dan layan diorang makan pe aku ingat nak la rest sejam dua..jangan harap la sebab aku kena pergi beli minyak untuk enjin boat abah aku pulak..diorang nak jalan-jalan kat sungai pulak..erm..ikotkan je lah tetamu kan..kena la layan elok-elok..

rombongan tetamu yang teruja melihat keindahan sungai..muka cuak sebenarnye...haha..first ime naik boat kot..
kalau cik Ain Aininia yang jadi pemandu pelancong..semua gambar pemandangan dirakamnye..dua puluh empat kali pergi pun dia tetap nak amek gambar punyer..hahaha
terpegun sebentar namun hati gembira
korang rasa pasal apa aku cakap macam nie??cuba bayangkan kerja-kerja rutin harian aku sebagai perempuan diambil alih oleh orang-orang yang ada dekat sekeliling aku..dan orang sekeliling aku tu adalah lelaki..hahaha..untungkan??korang pun mesti nak jadi macam aku kan.. kerja memasak abah aku yang amek alih..kemas rumah pulak adik aku yang lelaki tu amek..dia kan tak dak kerja so dia dah bantu aku..sekarang aku hanya amek adik dari sekolah..dan paling penting tumpu pada final year projek..ada la mula sikit-sikit...ringan sikit beban aku...hehehe..


cara-cara mengemop lantai dengan betol...



senang nyer dalam hati...ada tukang masak dan tukang kemas..hehehe...tapi payah nak jumpa yang macam nie..dalam sepuluh mungki ada seorang atau dua je..

pesanan: bakal calon suami Ain Aininia mesti pandai buat semua kerja okey..sebab Ain nak jadi pengarah je..hehehe

0 ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers